Jūs atrodaties šeit:

2017. gadā palielinājies pārvadāto pasažieru skaits un pieaugusi klientu apmierinātība

AS “Pasažieru vilciens” pērn ir pārvadājusi 17 333 380 pasažierus, kas ir par 1,5% vairāk nekā 2016. gadā. 2017. gadā vilcienu kustības precizitāte ir sasniegusi 99,18%, no 84 252 reisiem netika veikti vien 0.16% reisu. Klientu apmierinātības pētījuma rezultāti liecina, ka 89,9% regulāro klientu ir apmierināti ar pasažieru vilcienu satiksmi Latvijā.

Klientu apmierinātība* ir vienlīdz augsta visās piecās vilcienu līnijās, tomēr visapmierinātākie pasažieri dažādos vērtēšanas kritērijos bijuši Skultes līnijā. Salīdzinot ar 2016. gadu, kopējā apmierinātība ar pasažieru vilcienu ir palielinājusies par 0,9%.

Lielākā daļa aptaujāto (80%) atzīst, ka visbiežāk izvēlētajā maršrutā (piemēram, Aizkraukle-Rīga, Jelgava-Rīga, Sigulda-Rīga, Skulte-Rīga, Tukums-Rīga un pretējā virzienā) pārvietojas tieši ar vilcienu. 79% konkrētajā maršrutā izvēlas braukt abos virzienos, turklāt apmēram puse pasažieru norāda, ka šajā maršrutā ar vilcienu pārvietojas regulāri – tas ir, vismaz četras reizes nedēļā.

Klientu apmierinātības pētījumā noskaidrots, ka 57% pasažieru kā argumentu, kāpēc izvēlēts brauciens ar vilcienu, min brauciena izmaksas.

Klientus apmierina personāla attieksme un vilcienu precizitāte, bet trūkst labierīcību

Aptaujas laikā pasažieri novērtēja arī dažādas pakalpojuma detaļas. Piemēram, 93% pasažieru visvairāk apmierina darbinieku atsaucība, laipnība, izpalīdzība un kompetence. Tikpat augstu novērtēta arī vilcienu atiešanas un pienākšanas precizitāte (93%). 87% pasažieru apmierina vilcienu ātrums.

Vērtējot negatīvās pieredzes, 46% aptaujāto norāda uz labierīcību trūkumu vilcienos. Neapmierinātību pasažieros izraisa arī kustības grafika izmaiņas remontdarbu dēļ. VAS “Latvijas dzelzceļš” pārziņā esošos dzelzceļa infrastruktūras elementus – pieturas un stacijas - pozitīvi vērtē 56.5% pasažieru.

Augsta apmierinātība ar biļešu attālinātās iegādes iespējām

Kopumā 76% aptaujāto uzskata, ka biļešu iegādes iespējas pasažieriem ir plašas un vērtējamas ļoti labi. Lai arī par populārāko biļešu iegādes vietu joprojām atzītas biļešu kases (73% gadījumu) un biļešu iegāde pie konduktora (14%), tomēr popularitāti gūst arī biļešu attālinātā iegāde – AS “Pasažieru vilciens” mobilajā lietotnē vai mājaslapā. Kopumā biļešu attālinātās iegādes pakalpojumi no lietotājiem saņem vienu no augstākajiem apmierinātības novērtējumiem – tie ir 83% apmierinātu pasažieru. Lai arī pamazām aug attālināti iegādāto biļešu skaits, tajā pašā laikā 52% klientu atzīst, ka baidās lietot mūsdienu tehnoloģijas vai arī neprot ar tām rīkoties.

Vilcienā jūtas droši par sevi un bagāžu

Vilcienu satiksme ierindojama starp pasaulē drošākajiem pasažieru pārvietošanās veidiem. To apliecina arī veiktās aptaujas rezultāti – 89% pasažieru norāda, ka vilcienā jūtas droši gan par sevi, gan savu bagāžu, turklāt vilcienā ir mazākas iespējas iekļūt satiksmes negadījumā. Dzelzceļa staciju un pieturvietu teritorijā droši jūtas 68% aptaujāto. Drošības aspektu vērtējums ir stabils un nemainīgs kopš 2016. gada.

*SKDS aptauja veikta 2017. gada novembrī piecās AS Pasažieru vilciens līnijās. Ar nejaušās atlases principu aptaujāti vairāk nekā 4000 pasažieru - respondentu. Izlases struktūra tika veidota, balstoties uz statistikas datiem par pasažieru plūsmām katrā no līnijām. Pasažieri tika aptaujāti visās nedēļas dienās, dažādos kursēšanas laikos, kā arī visos maršruta posmos.

Lūdzu uzgaidiet