E-biļešu pārdošana šeit ir pārtraukta. Nopirktās izmanto! Jaunas pērc lietotnē Vivi Latvija vai www.vivi.lv

Jūs atrodaties šeit:

Vadlīnijas vilciena pasažieriem, kā rīkoties ar vilcienu satiksmes izmantošanu saistītās situācijās

Vai tev ir gadījies apmulst situācijās, kad ir nokavēts vilciens vai tas kavē, nav izdevies iegādāties biļeti, jo kase ir slēgta, vai arī konstatē, ka savu mīļāko cepuri aizmirsi vilcienā? Neuztraucies! Iepazīsties ar mūsu sagatavotajām atbildēm un uzzini, kā rīkoties dažādās situācijās!

  1. Kā rīkoties, ja nepaspēji nopirkt vilciena biļeti kasē dzelzceļa stacijā?

Steidzies uz vilcienu un nepaspēji nopirkt vilciena biļeti kasē? Nebēdā! Ņem palīgā telefonu un pērc e-biļeti “Pasažieru vilciena” tīmekļvietnē vai mobilajā lietotnē!

E-biļeti vari paspēt iegādāties līdz izvēlētā vilciena atiešanas laikam no pieturvietas. Pēc vilciena atiešanas no izvēlētās stacijas saskaņā ar vilcienu kustības grafiku e-biļešu tirdzniecība tiek pārtraukta.

Ja e-biļeti tomēr nenopirki, tad varēsi biļeti braucienam iegādāties vilcienā pie konduktora kontroliera. Ņem vērā, ka būs jāpiemaksā 0,50 eiro, ja biļeti pirksi no pieturas, kurā tajā brīdī darbojas vilciena biļešu kase.

Aicinām mūsu pasažierus dot priekšroku e-biļetes savlaicīgai iegādei mūsu tīmekļvietnē vai mobilajā lietotnē, tā taupot laiku, ko pavadītu rindā pie kases. Tas ir ne vien ātri un ērti, bet arī videi draudzīgi, jo nav jātērē papīrs biļetes drukai.

  1. Kur iegūt informāciju, ja kavē vilciens?

Ik dienas mēs izpildām vairāk nekā 240 reisu. Vilcienu precizitāte sasniedz 98,8%. Tomēr ir situācijas, kad vilciens kavē neparedzētu apstākļu dēļ. Tie var būt nelabvēlīgi laikapstākļi, tehniski iemesli vai arī satiksmes negadījumi.

Informāciju par izmaiņām vilcienu satiksmē vari uzzināt dažādos veidos:

  • Klientu apkalpošanas centrā darbadienās no pl.8.00-17.00, zvanot uz 80007600 vai rakstot uz vilciens@info.pv.lv,
  • pie vilciena biļešu kasiera pieturvietā kases darba laikā,
  • informācija tiek atspoguļota tablo Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā,
  • plānotās izmaiņas 10 dienas pirms to iestāšanās ir atrodamas www.pv.lv sadaļā “Izmaiņas” – pārbaudi, jo varbūt vilciena kavēšanās ir paredzēta grafikā,
  • operatīvās izmaiņas parādās mūsu tīmekļvietnes un mobilās lietotnes pirmajā atvērumā gadījumos, kad vilciens kavē vairāk par 30 minūtēm,
  • atsevišķos gadījumos operatīvā informācija ir publicēta arī sociālā tīkla Twitter kontā @PVilciens.
  1. Kā rīkoties, ja vēlies laikus zināt par izmaiņām vilcienu kustības grafikā?

Par plānotajām izmaiņām vilcienu kustības grafikā informējam pasažierus 10 dienas iepriekš. Ar tām var iepazīties mūsu tīmekļvietnes www.pv.lv sadaļā “Izmaiņas”.

Lai regulāri saņemtu informāciju par gaidāmajām izmaiņām vilcienu kustības grafikā, aicinām pieteikties saņemt e-vēstules gan par izmaiņām regulārajos reisos, gan par papildus norīkotajiem reisiem pasākumiem.

Pietiekties izmaiņu saņemšanai e-pastā vari mūsu tīmekļvietnē šeit. Savukārt mobilajā lietotnē, izvēloties interesējošo maršrutu un atverot jebkuru reisu, tad uzspiežot uz pogas “Piesakies izmaiņām”, telefonā saņemsi paziņojumus par īpašajiem papildu reisiem un biļešu akcijām.

Atzīmējot izvēli, ka vēlies saņemt arī citas “Pasažieru vilciena” aktualitātes, e-pastā atsūtīsim arī ziņas par īpašajiem piedāvājumiem, kas izveidoti kopā ar mūsu sadarbības partneriem.

  1. Kur atrast informāciju par vilcienu satiksmi, ja nedarbojas “Pasažieru vilciena” tīmekļvietne un/vai mobilā lietotne?

Regulāri ieviešam un īstenojam jaunākos tehnoloģiskos risinājumus, kas uzlabo mūsu tīmekļvietnes un mobilās lietotnes darbību. Tomēr var gadīties, ka rodas tehniski traucējumi un tīmekļvietne un/vai mobilā lietotne īslaicīgi nedarbojas.

Šādā situācijā aicinām vilcienu kustības sarakstu skatīt portālā 1188.

Ar vilcienu kustības sarakstu vari iepazīties arī pieturvietas informatīvajā stendā vai vilciena biļešu kasēs, kur ir izvietots vilcienu kopējais pamatsaraksts. Kasēs lielākajās dzelzceļa stacijās visās vilcienu kursēšanas līnijās bez maksas ir iespējams paņemt kabatas formāta vilcienu kustības sarakstu.

  1. Kā rīkoties, ja iegādājies e-biļeti, bet nesaņēmi to e-pastā un mobilās lietotnes sadaļā “Biļetes”?

Ja maksājums no bankas konta ir veikts, bet e-biļete nav saņemta e-pastā un Biļešu sadaļā mobilajā lietotnē, tad sazinies ar mūsu Klientu apkalpošanas centru, zvanot uz bezmaksas tālruni 80007600 vai rakstot uz vilciens@info.pv.lv katru darbadienu no pl.8.00–17.00. Mūsu darbinieki vai nu nosūtīs tev biļeti, vai nu informēs par nepieciešamajām darbībām, lai saņemtu atpakaļ naudu.

Ņem vērā, ka gadījumā, ja e-biļeti nesaņem, braucienam ir jāiegādājas drukāta biļete kasē dzelzceļa stacijā vai vilcienā pie konduktora kontroliera.

  1. Kā rīkoties, ja atstāji mantas vilcienā?

Var gadīties, ka pēc garas dienas, pārnākot mājās konstatē, ka cimdu, šalles vai sporta somas ar treniņtērpu nekur nav. Sāc atcerēties dienas gaitu un saproti, ka, iespējams, aizmirsi vilcienā.

Ja tev ir bažas, ka atstāji personīgās mantas vilcienā, tad sazinies ar mūsu Klientu apkalpošanas centru, zvanot uz bezmaksas tālruni 80007600 vai rakstot uz vilciens@info.pv.lv katru darbadienu no pl. 8.00–17.00. Tur nonāk gan sākotnējā informācija par atrasto vilcienos, gan lietas, ko atnes konduktori kontrolieri vai pasažieri.

  1. Kā rīkoties, ja vēlies ieplānot braucienu ar vilcienu vairākas dienas uz priekšu?

Padomā ir ceļojums, kurā plāno doties ar vilcienu, un vēlies laicīgi saplānot maršruta datumus un laikus? Ieskaties mūsu tīmekļvietnē vai mobilajā lietotnē – te 10 dienas iepriekš pirms paredzētā brauciena redzēsi gan aktuālo vilcienu kustības sarakstu, gan arī varēsi iegādāties e-biļeti.
 
Savukārt, ja plānot sāc ievērojami agrāk un izvēlētais datums vēl nav redzams aktuālajā vilcienu kustības sarakstā, tad vari provizoriski uzzināt par vilcienu kursēšanu, skatot aktuālajā sarakstā to nedēļas dienu, kurā plāno braukt. Piemēram, ja plānotais brauciena datums ir piektdienā, tad skaties informāciju piektdienā, kurā ir aktīvs reisu saraksts. Ņem vērā, ka grozījumi visā vilcienu kustības grafikā tiek veikti divas reizes gadā – jūnija un decembra otrajā svētdienā.

Vari ieskatīties arī vilcienu kopējā pamatsarakstā, kas mūsu tīmekļvietnē ir apskatāms šeit. Tomēr ņem vērā, ka pamatsarakstam ir informatīvs raksturs. Precīzu vilcienu kursēšanas grafiku lūdzam skatīt aktuālajā vilcienu kustības sarakstā.

Jebkurā gadījumā atceries, pirms doties uz izvēlēto vilcienu, vienmēr pārliecinies par aktuālajiem vilcienu kursēšanas laikiem!

  1. Kā rīkoties, ja iegādājies e-biļeti, bet vilcienu nokavēji?

www.pv.lv un “Pasažieru vilciena” mobilajā lietotnē iegādātā e-biļete ir derīga biļetē norādītajā datumā un reisā. Gadījumā, ja izvēlētais vilciens nokavēts (uz kuru iegādāta e-biļete) un tā nav izmantota, e-biļete ir derīga braukšanai nākamajā vilcienā pēc vilcienu kustības grafika tajā pašā dienā.

Gadījumā, ja braukšanas maksa nākamajā vilcienā ir augstāka (t.s. ekspress reiss), pie konduktora kontroliera būs jāiegādājas piemaksas biļete.

  1. Kā rīkoties, ja kasē iegādāto abonementa biļeti nav nepieciešamības izmantot?

Var gadīties, ka mainās apstākļi un nopirktā abonementa biļete vairs nav nepieciešama, vai arī jau zini, ka nebūs nepieciešamības to vispār sākt izmantot.

Šādā situācijā tev ir tiesības abonementa biļeti nodot biļešu kasē dzelzceļa stacijā, uzrādot abonementa biļetes iegādes čeku, un saņemt atpakaļ naudas summu:

  • 90% apmērā no abonementa biļetes cenas, ja biļeti nodosi kasē līdz biļetes derīguma termiņa sākumam,
  • 75% apmērā no abonementa biļetes cenas par atlikušo neizmantoto laiku, ja biļeti nodosi kasē biļetes derīguma termiņa laikā.
  1. Kā rīkoties, ja www.pv.lv vai “Pasažieru vilciena” mobilajā lietotnē iegādāto abonementa e-biļeti nav nepieciešamības izmantot?

Abonementa e-biļeti, kas ir iegādāta mūsu tīmekļvietnē vai mobilajā lietotnē, var atgriezt.

Šādā gadījumā tev jāaizpilda e-biļetes atgriešanas pieteikums, ko vari lejupielādēt un aizpildīt šeit, tad aizpildīts pieteikums jānosūta pa e-pastu uz vilciens@info.pv.lv. Par pieteikuma iesniegšanas laiku tiks uzskatīts e-vēstules nosūtīšanas datums un laiks. Pēc pieteikuma iesniegšanas abonementa e-biļete tiks dzēsta un vairs netiks atjaunota.

Abonementa e-biļetes atgriešanai attiecināmi tie paši nosacījumi, kas kasē iegādātajai abonementa biļetei. Iesniedzot e-biļetes atgriešanas pieteikumu, atpakaļ saņemsi naudas summu:

  • 90% no abonementa e-biļetes cenas, ja abonementa e-biļeti nodod līdz e-biļetes derīguma termiņa sākumam,
  • 75% no abonementa e-biļetes cenas par atlikušo neizmantoto laiku, ja abonementa e-biļeti nodod e-biļetes derīguma termiņa laikā.
  1. Kā rīkoties, ja vēlies iepriekš rezervēt biļetes?

Vai tev ir ieplānots brauciens līdz Indrai? Vai arī ikdienā brauc līdz kādai pieturai maršrutos Rīga-Rēzekne-Rīga vai Rīga-Daugavpils-Krāslava-Rīga? Tad ieskaties šeit un uzzini par reisiem, kuros vari doties komforta klases vagonos un rezervēt biļetes numurētām sēdvietām!

Iepriekš rezervēt vilciena biļetes vari, zvanot pa tālruni uz 90001222 (maksa par zvanu ir 0,52 EUR/min. ar PVN) katru darbadienu no pl.8.00–17.00.

Ņem vērā, ka rezervētās biļetes jāizpērk vilciena biļešu tirdzniecības kasē ne vēlāk kā 20 minūtes pirms vilciena atiešanas!

Atsevišķās pieturās, kurās nedarbojas biļešu kase, iekāpušajiem ir rezervētas sēdvietas šajos īpašajos vilcienos, un biļeti iespējams ar maksājumu karti vai par skaidru naudu iegādāties pie pavadoņa. Detalizēta informācija ir izvietota stendos uz perona attiecīgajās pieturvietās.

Lūdzu, uzgaidiet