E-biļešu pārdošana šeit ir pārtraukta. Nopirktās izmanto! Jaunas pērc lietotnē Vivi Latvija vai www.vivi.lv

Jūs atrodaties šeit:

Eiropas Kultūras mantojuma diena Skrīveros 18. septembrī

08.09.2021.

2021.gada 18.septembrī, svinot dzelzceļam 160 gadu, Skrīveru dzelzceļa stacijas laukumā notiks plašs svētku pasākums.

Mūsdienās veikts Skrīveru dzelzceļa stacijas remonts, kā rezultātā tā ir kļuvusi patīkamāka un gaišāka, sliežu ceļu un peronu renovācija ir veicinājusi pasažieru ērtāku pārvietošanos un vilcienu sagaidīšanu. Aiz stacijas ir labiekārtots stāvlaukums, kur novietot automašīnas, lai tālāk savās ikdienas gaitās uz Ogri, Salaspili vai Rīgu ar vilcienu varētu doties gan Skrīveru, gan apkārtnes iedzīvotāji.

1861. gada 12. septembrī tika atklāta dzelzceļa līnija Rīga-Dinaburga, līdz ar kuras būvniecību tika izveidota arī stacija Skrīveros, tolaik Remershofā. Lai nodrošinātu visu nepieciešamo pasažieru un preču plūsmu, tika izbūvēta stacijas ēka, pasažieru nojume, divi peroni, dzīvojamā ēka, preču šķūnis, lokomotīvju šķūnis (depo), ūdenstornis, kas aprīkots ar tvaika pumpi, plašs sliežu ceļu tīkls, kā arī pie stacijas atradās spīķeri, lai uzglabātu preces, kuras vēlāk varēja vest ar ormaņiem uz Jaunjelgavu. Būvniecības darbi bija sarežģīti, jo dzelzceļu ierīkoja  mežainā vietā, kur pāri upītēm bija jāierīko caurtekas. Dzelzceļa pārbrauktuvi, pie kuras atradās sarga mājiņa, un darbīgos cilvēkus savā romānā “Zaļā zeme” aprakstījis skrīverietis Andrejs Upītis. Ūdeni dzelzceļa vajadzībām padeva no Daugavas ar jaudīgu sūkņu palīdzību. Ap rosīgo staciju pamazām sāka veidoties arī apdzīvota vieta. I Pasaules kara laikā stacija gāja bojā, bet otro Skrīveru staciju, kuras arhitekts bija J.Neija, pabeidza 1923. gadā. Jaunā stacija bija gaiša un moderna divstāvu ēka, pie kuras tika uzstādīta tēlnieces Aleksandras Briedes veidota strūklaka. Arī otro staciju iznīcināja karš, un 1951. gadā atklāja Skrīveru staciju, kura aplūkojama arī šobrīd.

Lūdzu, uzgaidiet